İhale Komisyon Üyelerinin E-İmza Kullanması Gerekliliği Hakkında
- English
- Türkçe
18 Mayıs 2024 tarih ve 32550 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Alımlarının Elektronik Ortamda Yapılmasına İlişkin Uygulama Yönetmeliğin Başvuru ve/veya tekliflerin değerlendirilmesi ile ihalenin karara bağlanması başlıklı 12. maddesinin (7) numaralı bendi “Tekliflerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin şartları sağlamadığı anlaşılan istekliler ile numune/demonstrasyon değerlendirmesi başarısız sonuçlanan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve bu tekliflerin değerlendirme dışı bırakılma gerekçeleri kaydedilerek EKAP üzerinden ihale komisyonu kararı oluşturulur. İhale komisyonu kararı, komisyon üyeleri tarafından e-imza ile imzalanır ve ihale yetkilisinin onayına sunulur. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde, eimza ile imzalamak suretiyle ihale kararını onaylar veya gerekçesini belirtmek suretiyle iptal eder. İhale kararının ihale yetkilisince onaylanacağı tarihte EKAP üzerinden yasaklılık teyidi yapılır.” şeklinde düzenlenmiştir. Söz konusu yönetmeliğin yürürlük tarihi 15 Ocak 2025 olduğundan ihale yetkilileri ile ihalelere katılacak olan komisyon üyelerinin e-imza edinmeleri gerekmektedir.